Zwanenvliet 12
2959 CD Streefkerk
T (0184) 68 54 40
F (0184) 68 54 42
M (06) 533 78 593
E info@innotar.nl
I www.innotar.nl
  Home Strategie Marketing Management Marketing en acquisitie
 

Marketing en acquisitie

Met het maken van strategische keuzes alleen bent u er niet. Met keuzes wordt geen resultaat geboekt. Met dikke marketingrapporten en –plannen ook niet. Marketing gaat niet over ingewikkelde dingen, het gaat over klanten. De richting van de bij de strategie passende marketing moet goed zijn vastgelegd: Hoe wilt u de beoogde omzet in de gekozen segmenten gaan realiseren? Uiteindelijk komt het aan op concrete acquisitie: welke klanten kunnen u die omzet leveren? Waar baseren zij hun keuze op; is uw “productomschrijving” daarop afgestemd? Met andere woorden, hoe gaat u concreet resultaat boeken?
 
INnotar helpt u bij het invullen van uw marketing en het maken van concrete acquisitieplannen. Voor elke gemaakte keuze wordt een acquisitieplan gemaakt, waarbij de kansen per doelgroep worden ingeschat en vervolgens worden vertaald naar een aantal met naam en toenaam vermelde (potentiële) klanten.
De bijbehorende producten worden zodanig omschreven dat ze beantwoorden aan de behoeften van de klanten waarop u zich richt. Dat luistert nauw, want klanten hebben keuzemogelijkheden en waarom zouden ze juist voor u moeten kiezen? .

Weet u wat u aan een klant verdient? Of bekijkt u alleen de omzet per maand, trekt u er de kosten vanaf en … voilŕ, daar is de winst. Echter, cijfermatig inzicht geeft te denken. Bijvoorbeeld als uw kantoor slechts 15% rendement in het registergoed haalt, 30% in de familiepraktijk en meer dan 50% in de ondernemingspraktijk. Natuurlijk, u hebt uw ministerieplicht, waar de marges beperkt zijn is het zaak om de productie zo kostenefficiënt mogelijk te organiseren.
En marketing? Verspil zo min mogelijk geld aan dure advertenties, waarin u “met hagel schiet”. Met brochures, website en sponsoring bereikt u wat naamsbekendheid en goodwill. Persoonlijke contacten, gerichte activiteiten op bedrijven en personen hebben meer resultaat. De beeldvorming over de notaris wordt verbeterd als u uw klanten met eigen berichten benadert, eenvoudig vorm te geven in een eigen elektronische nieuwsbrief. Wilt u hier meer over weten? Bel één van onderstaande telefoonnummers.

Zijn uw klanten tevreden? Hoe meet u dat? Kunnen uw klanten vrijuit hun mening geven? Of moeten ze dat aan u persoonlijk doen? Dat is nogal een verschil. Geef klanten de ruimte en investeer jaarlijks en maand in onderzoek. Meer weten? Bel voor meer informatie

Tel. (0184) 68 54 40 of (06) 53 37 85 93.